translate

lördag 30 augusti 2008

Längtar till hösten


Tända ljus på vårt soffbord. Det närmsta ett handtillverkat från Gränna glasbruk.
Ni kanske tycker att jag är helt galen. En dag som denna när det är sommar ute. Men jag längtar till hösten. Förr var hösten den värsta årstiden för mig men på senare tid har jag bara älskat den årstiden mer och mer. Luften är lite kylig och klar. Allting ändrar färg. Man har rätt att sitta och mysa i soffan med en kopp te och tända ljus. Det finns inga måsten. Man kan dra på sig sköna skor, höstjacka och halsdukar och ta en långpromenad utan att svettas ihjäl av värmen.

Och så går det oftast några schyssta program på TV på onsdagkvällarna också. Så som Lost, Heroes och Idol. That's my shit. Det enda jag följer. Onsdagarna är MIN TV-dag och nu på onsdag börjar faktiskt Heroes och Idol. Nice.

Ikväll blir det kräftor. Längtat efter det. Troligtvis kan det bli det även nästa helg när my beloved parents kommer och hälsar på. Vi får se vi får se...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.