translate

tisdag 12 maj 2009

Vitlasera furuäcklet i köket!

Ni som följt bloggen vet att jag svurit över den gräsliga furupanelen i köket - som dessutom är ett kök med ekskåp. Gaaah! För ett tag sedan fick jag en överbliven hink med vit lasyr av den snälla fina Malin som lyssnat på mitt svärande. Jag har gått i valet o kvalet om panelen ska få en chans eller om den ska tas bort. I går beslutade jag mig för att ge den en chans o måla den. Jag tror faktiskt att det kan bli ok.
Första bilden - furu! Andra bilden - vitlaserat! Vad tycker ni?

Lovar att visa er slutresultatet sedan. Nu återstår problemet med väggen ovan. Ska den vara fortsatt vit eller få en annan kulör? Jag blev rätt nöjd med att lasyren var lite brutet grå. Borde funka att ha fortsatt vita väggar eller?

15 kommentarer:

  1. Vitlaserat blir kanonfint! Kör på det :)

    Kul att du är med o tävlar i min blogg, önskar dig lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med vitlaseringen. Det ser ut som om det kommer bli snyggt. Resten kan du ju alltid måla senare.

    SvaraRadera
  3. Tycker absolut att du kan ha väggen ovanför vit. Det blev mycket, med betoning på mycket snyggare med vitlaserad panel. Blir mycket lugnare. Skulle vara roligt att få se den första bilden som efterbild. Då ser man skillnaden ännu mer!
    Jag läst om dig hos Pethra, kul!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev, ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Absolut mkt finare! Skönt att bli av med furun! När hann du med detta egentligen?? :)

    SvaraRadera
  6. Jag undrar som Lena, när gjorde du detta? Du är helt otroligt duktig! Blev mycket fräschare, behåll det vita ett tag och känn på det, lätt att måla om senare om man känner för det!

    SvaraRadera
  7. Blir kalas med vitlaserat. Väggen ska vara vit!

    SvaraRadera
  8. Vilken förändring! Jag tycker definitivt att du ska behålla väggarna vita! Lycka till med resten av målningen :-) Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Wow, det kommer bli sååå bra! Kör väggen vit ovanför, och fundera på att måla taket också, kanske täckande vitt tom...ja, jag vet :) det är ett stort projekt men rummet kommer kännas mkt ljusare och större!Det kommer bli super!!

    Ha en bra dag i solen och tack för dina kommentarer hos mig!

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  10. Väldigt stor skillnad bara det. Jag håller med Sofie om att ha väggen vit och helvitt tak. Får inte bli för mycket lasyr.

    SvaraRadera
  11. Har absolut tänkt ta taket också! =) Men jag sparar det tråkiga till sist...! Men kanske ska fundera på om jag ska ha heltäckande vitt i taket som ni säger!

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev. Vill du veta en hemlighet? Jag har också ekkök med furupanel och furutak :), men jag är så tråkig att jag gillar det. Må så gott så ses vi på tisdag kväll
    Kram Monica

    SvaraRadera
  13. Vilken skillnad - mycket bättre! Klart du kan ha väggen vit ovanför, det blir nog kanon :) Jag har också en panel i köket som jag har målat vit men nu är jag bra less på den men den blev mycket bättre vit... :)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Tycker att du ska vitlasera! Blir jättefint! Och jag anser oxå att du kan ha vita väggar. Ska du måla taket borde du nog göra det först, dock. Så gör det inget om du skvätter lite här och där för det målar du bara över sen. Lycka till och kraamm!!

    SvaraRadera
  15. Blev ju mkt snyggare!! Jag hade nog behållt väggen vit. När vi flyttade in här målade vi panelen vit men då har vi en tapet som bryter av på resten av väggen.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.