translate

söndag 24 augusti 2008

Barncitat

Vid fikat på förmiddagen satt K, 7 år, och lekte med kexbokstäverna.
Ordet "pille" dök upp på bordet och efter en stund säger K:
-"Tjejer kan inte vara bögar."
-"Nähä", säger F. "Varför inte då?"
- "För de fattar inte."
Jag försökte hålla mig för skratt. Han är för härlig.

I går upptäckte vi att tvättmaskinen gått sönder. Hurra. För jag hade ju inte tänkt att ägna hela helgen åt att tvätta en stor hög med tvätt i alla fall. Det är vår 5:e på 4 år. Jag tror jag blir tokig. Och jag lovar att jag tar väl hand om dem. Vi har verkligen ultimat otur. Av de 5 är det dock "bara" 3 st som gått sönder. I vilket fall som helst står vi nu utan tvättmaskin. F har precis dragit iväg till sin mamma för att slänga in det viktigaste med lilla L's kläder så hon har så det räcker på förskolan i veckan. Kollat på blocket o hittat en billig toppmatad som finns ett par mil härifrån. Får väl ta den så länge och köpa en ordentlig sen längre fram. Ska ringa och se om den finns kvar sen.

Annars är det ok. Ska på Me&I-party senare. Har varit inne på deras hemsida och spanat in följande tunika till lilla L. Sen blir det nog dessvärre inte mer denna gång. Ska samla ihop och köpa mer på ullared i höst i stället. Köpte ett stort lager m kläder till gumman för några veckor sedan.
Geisha tunka från Me & I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.