translate

söndag 24 januari 2010

Bygglov!

Jag har varit bra sugen på att anmäla oss till Bygglov många gånger. Har många gånger sökt frågan om vem som betalar kalaset. Är det TV4 eller personen de gör om hos? 118118 har ju svar på ALLT! (Gissa svaret...!) Nu ska jag anmäla oss! :)

För er som inte hängt med så är vårt hus lite speciellt. Förr i tiden var nedervåningen en bank och på övervåningen fanns 2 lägenheter. Före oss bodde här en man som var guldsmed och han gjorde om huset till ett enda boende. Han hade företaget i "banklokalen" och gjorde om lägenheterna till en enda, vilket medför att själva trapphuset blev hall. Jag har försökt få ordning med små medel, tapetserat skivor som vi satt framför räcket med förvaring framför. Men vi vill gärna ha det lite mer praktiskt, hemtrevlig och välkomnande. Vad tror ni om det? Idéer?
Så här ser det ut hos oss idag:






13 kommentarer:

  1. Spännande, jag ska hålla tummarna att ni kommer med :-) Kan förstå att det är svårt att på egen hand göra något - det var en speciell ingång! Håll oss uppdaterade! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande hus ni verkar bo i. Kan ni hela historien om huset?

    Håller en tumme för att ni kommer med.

    Första gången jag kikar in här och ska titta runt lite mer men kommer tillbaka igen för att läsa fortsättningen.

    Ha en mysig söndag!

    SvaraRadera
  3. Vilket annorlunda boende ni har. Kan ju vara något sådant de gärna nappar på. Kan inte minnas att liknande visats tidigare. Hoppas ni kommer med:) Ha en trevlig söndagkväll.

    SvaraRadera
  4. Hade ju varit hur coolt som helst om ni kom med! Kniper alla tummar!!

    SvaraRadera
  5. Vilket häftigt hus! Kul med lite annorlunda även om det i nuläget kanske känns lite klurigt. Vad häftigt om ni hade fått hem Bygglov!! Håller tummarna :)

    Ha det gott,
    Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni kommer med!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Helt klart ett hus med själ. Superfint men inte alldeles enkelt att få till. Låter helt klart som ett kul projekt för Bygglov att ta tag i. Håller tummarna. :-)

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna att ni blir antagna! Jag anmälde mig till Äntligen hemma en gång men hade inte tur!
    Irene

    SvaraRadera
  9. Åh, så roligt! Hoppas att de vill anta er "utmaning"! Jag har också funderat på att t.ex anmäla oss till roomservice, för att få hjälp att få ordning på trädgården, men det vill inte C. Jag tror det sårar hans manliga stolthet. "Jag kan själv"! Hihi! Kramis

    SvaraRadera
  10. TACK igen för hjälpen!!
    Blev osker för du såg lite annorlunda ut på bilden. :)
    Jag har beställt lite bågar från nätet nu som jag ska prova. Ska bli kul! :) Men det är så svårt att hitta glajjer i denna djungeln!! Man vill ju trivas med dem under en längre tid också.

    Hoppas allt är bra med dig?! Klart ni ska söka till bygglov!! :) Den där trappen skulle Mijja säkert vilja sätta klorna i. :) Ovanligt uppdrag också ju. :)

    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  11. Hej och tack för titten!

    Vilket spännande hus!
    Jo då vi mår rätt bra. Har kommit igång och jobbar heltid igen.
    Hoppas du mår fint med. Vi hörs väl om några veckor om hur allt har gått :)

    SvaraRadera
  12. Å, så kul om de dök upp hemma hos er. Svår trappa, förstår om ni vill ha hjälp - men jag tycker ändå att ni har gjort ett bra jobb själva! :-)

    SvaraRadera
  13. Haha! Jag har anmält oss också, fler ggr...men vi har det kanske inte så spännande, för jag har inte hört ngt...:( Men de ringde till min bror efter att han anmält sig och ville komma o kolla, men då hann inte han den dagen och då ringde de inte tillbaka...

    Kanske en Pappelina-matta (eller kopia) i trappan skulle vara snyggt? :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.