translate

lördag 7 mars 2009

Vårt sovrum!

Nu är det så gott som klart i sovrummet. Lite smågrejjer kvar bara. Så här blev det. Som vanligt har jag ju inte tagit några "före"-bilder... Och när jag kollade igenom bildarkivet så hittade jag inga direkta bilder på detta rum heller. Beror nog på att där har inte varit iordninggjort någonting. Sängen stod i alla fall tidigare utmed motstående vägg och som nattygsbord hade vi två kontorsbänkar. Inte såååå snyggt. På första bilden ser ni den tillfälliga sänggaveln. Har inte bestämt oss riktigt för vad vi ska ha så det fick bli dekorplast! I taket ser ni lampan jag köpte på second hand för några dagar sedan.
På väggen över sängen hänger ett projekt jag påbörjade i går kväll. Jag har grundmålat en ram som jag sedan spännt ett vitt lakan på och därefter strykit fast text och illustrationer med hjälp av transferpapper som jag skrivit ut på. Ramen skall målas igen - på plats, då den skruvas fast genom ramen (då ser man inte skruvarna lika väl). Får tacka SKÖNT HEMMA, annars hade jag aldrig kommit på idén med transferpapper!
I hörnet finns nu mer "Maries hörna" där jag kan sitta och jobba när jag inte är nere i lokalen. På väggen hänger en mage+byst som vi gjorde när jag var gravid med lilla L. En bokhylla har också fått flytta in!
Ordning och reda ska det va! I den röda skålen har jag de smycken som jag brukar använda.
Min sida av sängen. På väggen ovan där sängen står nu satt två obehandlade IKEA-hyllor som jag nu målat och gjort till sänghyllor i stället! På hyllan står klockradion jag fick av min bror när jag fyllde år samt en lampa från IKEA. Under hyllan hänger mina kära duntofflor. I trälådan finns lite pysselböcker samt lilla L's extratäcke som hon kan ha när hon kommer in för att sova hos oss.

Och så här ser det ut när det är lite mörkare i rummet!
Närbild på min trälåda under sänghyllan:
Ovan min arbetshörna hänger en påse från MIQUE med allehanda rullar i. Här bl a tapeterproverna som jag beställde för en vecka sedan. Som krok har jag en smyckeshängare.
På skrivbordet finns det viktigaste - pennor, häftapparat och den söta nallen jag fick av sambon på alla hjärtans dag.
Sambons sida av sängen. I hans låda ryms reparation- o byggböcker samt ett par värmande filtar.
I fönstret står den lilla sticklingen vi fick av svärmor, i den nymålade konservburken. Bredvid en söt liten ängel i vitt. Den lilla palmen var vad som överlevde i en julgrupp så den planterade jag om i en glasburk och satte dit en liten dekorpinne med en röd fjäril på.
Vad kostade då detta lilla kalas? Ca 100:- för två skarvsladdar. Resten hade jag hemma! =)

4 kommentarer:

  1. så vackert! Jag är avis... hahaha, får jag bo hos dig ;)

    SvaraRadera
  2. Va härligt att det blev klart! Fint som alltid gumman! Miss you! pusspuss

    SvaraRadera
  3. Kul med sängavel i dekorplast!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.