translate

fredag 6 mars 2009

grön släktklenod

Den här lilla sticklingen kom min svärmor med häromdagen. Den skall tydligen härstamma från en växt som svärfars gammelfarmor (el gammelmormor?) hade på sin tid. Visst är det häftigt?
Sen själva straffet för den att behöva stanna i vår generation är ju lite trist. Jo, vi är ju inte begåvade med gröna fingrar, men jag ska göra allt vad jag kan för att den här lilla vännen ska få överleva. För att piffa till lite på sticklingsstadiet så har jag sprayat en konservburk vit och satt innerkrukan i. Den står nu i vårt sovrumsfönster. Söt va? =)

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Hoppas den håller sig kvar nu då...Tack för igår! kram

    SvaraRadera
  2. Svar: Så detta är den omtalade växten :) Häftigt att den gått från generation till generation, men förstår att du har lite prestationsångest över att du måste klara av den :) Så en "Mon Pot" vore ju perfekt ! Mysig blogg du har. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.