translate

fredag 2 januari 2009

And the story begins...

Som jag har sagt flera gånger tidigare så ska jag gå ner i vikt.
Jag har misslyckats - jag vet. Motivationen har inte riktigt funnits där. Eller orken.
Men jag har känt mig riktigt taggad och motiverad på sistone och gett mig f*n på att nu ska kilona försvinna en gång för alla. Och i dag är den stora startdagen.
Hur ska jag lyckas?

Det är två grejjer som gör att man går ner i vikt. Att äta rätt och att röra på sig. Jag ska äta bra mat i lagom portioner, dra ner lite på kolhydraterna och öka på grönsaker o frukt i stället. Och så ska jag röra på mig varje dag. Till min hjälp har jag den inbyggda stegräknaren som finns i min mobil och målet är att varje dag gå MINST 10000 steg. Och varje dag ska jag fylla i min kalender hur många steg jag gått och hur det gått med maten. Vad gäller maten så skall jag försöka hålla mig kring 1500 kcal om dagen. En kvinna skall äta ca 2000 kcal - men för att gå ner i vikt behöver man äta mindre än vad man gör av med. Sen tillkommer ju också utöver de två sakerna att äta rätt och att röra på sig - att dricka ordentligt med vatten varje dag.

Så. Snälla håll tummarna för mig den här gången. Det ska fasen gå.
Man måste ju ha en morot också för att fortsätta när lusten och motivationen tryter. Jag har två sk morötter. Men de får ni veta om och när jag når min målvikt.

Jag håller er uppdaterade på vägen...!

3 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna hårt för dig, önskar jag kunde följa med dig, men min resa kommer ju gå åt andra hållet, och jag klagar faktiskt inte ;) många kramar

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig, och hoppas på att du kan hålla en tumme för mig med. Samma resa här - det är dags nu!;)

    SvaraRadera
  3. Jag looooovar!! Jag ska hålla tummarna för dig!!!
    Massa kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.