translate

söndag 3 maj 2009

Hallgång 1 färdigtapetserad!

Idag har orken äntligen infunnit sig något. Tyvärr har lilla dottern L tagit över stafettpinnen och har nu hög feber och är allmänt hängig. Typiskt! Får hoppas att hon snabbt kryar på sig. Jag tog mig i alla fall i kragen och skruvade bort den där 80-talsglasväggen i en av hallarna och tapetserade väggen efter minimalt med underarbete (var i princip en målad gipsskiva som satt där. Heureka för mig!) Så här blev resultatet:
och så här såg det alltså ut innan:
Nu återstår bara hur denna lilla hörna skall inredas... Jag funderar på ett par sådana här krokar som jag bara tycker är helt underbara...



Först var tanken att här självklart ska vara en spegel. Men det är inte helt bestämt än. I den andra hallgången så är det bestämt - då vi har vårt sovrum, garderober och vårt badrum där så det faller sig naturligt med en spegel.
I den här delen skulle det vara trevligt med en sitt/förvaringsmöbel i vitt. Som den här från IKEA, dock skulle jag kunna tänka mig en inte fullt så bred variant.

Men återigen - ni får hemskt gärna komma med förslag! Jag har flera idéer och kan inte bestämma mig!!

5 kommentarer:

  1. Vad fint det blev, kul att ha lite annat än bara vita väggar även om det är fint med vitt =) Vore kanske fint med en stol med en fin filt hängandes över! Stora Leia hälsar och hoppas att lilla Leia snart kryar på sig så de kan leka ihop! kram

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad det blev:) De där krokarna skulle även jag vilja ha. Så söta. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. vad bra det blev, de där speglarna är ju ganska 80:) Gillar parkeringen:)

    SvaraRadera
  4. Skilland det blev. Tycker du är inne på helt rätt spår. En snygg bänk med bra förvaring skulle jag valt och fågelkrokarna är ju så söta.

    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.