translate

fredag 29 maj 2009

Ljuvlig bricka med trädgårdens blommor

Jag måste återigen tipsa om Hemcompaniet i Lidköping där jag hittade denna ljuvliga turkosa pulverlackerade bricka för vrakpriset 15:-. De köper mest in andra sortering men även en hel del konkursvaror och kan därför hålla låga priser. Den passar kanon i vårt vardagsrum men är även fantastiskt praktisk nu när man springer ut i trädgården och fikar allt som oftast!

De härliga blommorna är från vår egen trädgård i form av rhododendron och rönn som nu blommar i all sin prakt! De får ta plats i min älskade tennvas som kommer från min mormor.
Teservisen är köpt för ett par år sedan på fairtradebutiken bakom Rörstrands fabriksbutik (kan just nu inte komma på vad den heter...)

En bukett som passar bra till mor på mors dag kanske? Ska ni fira mors dag något? Själv ska jag hälsa på min mamma på söndag och jag har en fantastiskt fin present till henne också men den får ni se på bild efter helgen, då jag vet att mamsen är här inne o kikar lite då o då! :)

Önskar Er alla en härlig och solig helg!!

kram
Marie

9 kommentarer:

  1. Den bricka passar ju perfekt i vardagsrummet med sin turkosa färg!
    Ja på nåt sätt firar jag min mamma. Hoppas själv att mina barn kommer ihåg mig också :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bricka och vilken lyx att kunna ta in färska blommor från sin egen trädgård.

    Svar: Tack så mycket! Ha en trevlig helg, kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Fin bricka du har fyndat! Det är bra att ha nåt till utefikat :)
    Trevlig helg!
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  4. Vilket fynd, det ser jättefint ut! Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  5. Hej stumpan! Vad läckert stilleben du fått ihop! Turkost är en underbar färg! Den där butiken tycker jag vi kan ta en tripp till nästa gång vi hälsar på... ha en skön helg och en härlig mors dag! Kramisar

    SvaraRadera
  6. Underbar färg på brickan.
    Jag har skickat ett nallebud till min mamma som hon bär runt i väskan.. Det stod öppnas ej förrän morsdag så hon vågar inget annat...
    Vi har delat på en flaska vin här ikväll..
    Hon ska ju vakta mina barn i morron när vi ska på bröllop...

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig bricka! Jag blir på super gott humör av turkos....
    Nu ska jag kika vidare i din blogg...

    //Annica

    SvaraRadera
  8. Gud, så fin! Verkligen ett kap! Otroligt snygg!
    Kramar i solen

    SvaraRadera
  9. Så fint det var, vilket toppenställe att shoppa på, önskar det vore här!...och härligt att pionerna blommar...det gör dom inte hos mig ännu...ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.