translate

onsdag 9 januari 2008

kg-fajt, tatuering & året som gick

Som sig bör har man ju nu efter nyårsskiftet återigen inträtt i den världsomspännande fajten. Att tappa kg. Och - voila! - vecka nr 1 - ner de 3(!!) kg som jag på nått sätt lyckades gå upp under jul o nyårshelgen. Gott mos! Nu är det ett gäng kilon kvar men vi ska nog komma dit så småningom!

Min kära vän M har nu varit o tatuerat sig. Inte alls avundsjuk - nej nej!! Ett sött litet hjärta med hennes lilla L's namn inuti. Jag har ju själv gått i den tanken att göra en tatuering som har med min lilla dotter att göra. Funderat länge o väl. Min dotters namn härstammar från början från arabvärlden, men har ju blivit väl känd genom SW-filmerna. Namnet betyder förresten "delicate". Jag vill på något sätt få med namnets ursprung lite. Jag tycker arabiska tecken är väldigt fina. Samtidigt vill jag ändå att man ska se vad det står...! Så... Jag har lyckats hitta ett "arabiskt" men ändå västerländskt typsnitt.

Så nu ber jag om er åsikt. Fint? Fult? Tips?

Året som gick var ett bra år. Fick tillbringa det som mammaledig med världens goaste lilla plutta. Och tack vare henne får jag säga har man även lärt känna andra här i byn. Framför allt då M. Och som varje år för det ju med sig nya ord. Vilka nya ord har man lärt sig detta år...?

FACEBOOK
FOPPATOFFEL (eller var det redan 2006?)
KLIMATSMART

Det förstnämnda var ju trevligt i början. Hitta gamla vänner från förr. Nu är jag får jag erkänna lite trött på det. Kanske främst på alla applikationer som skickas hejvilt till en hela tiden.
Det andra är säkert en väldigt skön sko. Men inte supersnygg! =) Lite rolig dock. Skulle kunna ha ett par men är lite känslig mot plast o sånt så det går nog bort.
Det sistnämnda och viktigaste. Al Gore visade världen vad den blundat för. Vi får väl se vad som sker. Själv är jag skeptisk till om vi kan rädda världen. Det finns för många som ska ha mest pengar när de dör. Och lobbyister som gör allt för att fortsätta ha det så. Men vi får se...

3 kommentarer:

  1. Snyggt och läsbart typsnitt. Kanske lite tribal-igt, vilket inte behöver vara fel. =)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad heter typsnittet? Det var riktigt vackert!
    Mvh Karoleen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.