translate

onsdag 23 januari 2008

"Lost" - en rippoff på "Days of our lifes"?!

Följande inlägg skall ej läsas om du mot förmodan följer Days of our lifes/Våra bästa år på svenska tv3....

Jag har gjort en intressant upptäckt som jag här måste utveckla.
På dagarna när L sover middag brukar det bli så att jag hamnar framför TV'n o slappar. Och på dagarna när L sover middag är det inte mycket av värde på TV skall sägas. Det brukar därför ibland bli så att jag fastnar framför Days of our lifes på danska TV3 som förövrigt ligger nån säsong före svenska tv3. Nu till det intressanta. Jag kan nästan svära på att skaparna av serien LOST måste, hör o häpna, inspirerats från den gamla räv-såpan!
Och detta grundar jag på följande scenarior:
1. Flera av personerna tror att de dött men vaknar upp på en öde ö.
2. Den öde ö'n är en tropisk ö - o de har ingen aning om vart den ligger.
3. Deras anhöriga tror att de är döda.
4. De kan inte ta sig från ön pga allehanda hinder.
5. Ett av hindrena är de omringade av på ön för att de inte ska kunna ta sig in i djungeln - med några meters mellanrum står stora pelare och mellan pelarna går någon sorts ljud-elektrisk-frekvens som gör att de torskar om de går igenom. Varje pelare har en knappsats där man kan slå in den hemliga koden...
6. De sänder ut ett meddelande som går på repeat i hopp om att någon ska höra den.
7. En av de anhöriga lyckas flyga mot ön, men när de kommer fram till ön slås all elektronik o planet ut o det störtar i djungeln på ön - hon överlever. Piloten torskar.
8. Abe Carver kastas plötsligt upp i luften av en "tryckvågsliknande" sak från marken.
9. Det är antagligen någon "the other" på ön, som ligger bakom varför de hamnat där.

Ganska intressant faktiskt. Och ja, dessa avsnitt gjordes innan Lost-avsnitten.

1 kommentar:

  1. Har allt det där hänt i Days Of Our Life?! Jag som kolla(t) på Lost trodde du snacka om den och blev tvungen att läsa om så att säga... knasigt...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.