translate

tisdag 22 januari 2008

första inskolningsdag avklarad

Ja nu är första inskolningsdagen avklarad. Började ganska lugnt med 1,5 timme. Lite lek o lite fruktstund vid bordet med de andra barnen. L verkar tycka att det är okej än så länge. Var lite tyst o tittade i början men slappnade av efter en stund! Dessvärre går det magsjuka på förskolan så vi får innerligt hoppas att vi inte drabbas.

L på väg till sin första dag på förskolan. Med ryggsäck o allt!

I går var jag o L ute o gick med M och hennes lilla prinsessa på promenad. Det var trevligt! Och som vi sa - vi får börja ta det där med promenader lite oftare igen! Särskilt när man försöker skärpa sig med mat o gå ner i vikt så är det ju bra att röra på sig så ofta man kan också. Blir ju dessvärre inte så mkt tränat på gym numera när man är småbarnsförälder.
Har gjort ett par tappra försök att pumpa F på information vad gäller min hemliga födelsedagsresa men han tiger som muren. Jag är så himla nyfiken!!! Men han har ju i och för sig rätt i att det inte är en hemlig födelsedagsresa om jag får reda på saker.... Jag får helt enkelt lugna mig o invänta den helgen när den kommer. Blir helgen efter födelsedagen så det är ju nästan en månad kvar... Längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.