translate

onsdag 18 maj 2011

Virkade babyfilten är färdig!

babyfilt virkad 1 small

Äntligen är lillfisens babyfilt färdigvirkad. Det tog sin lilla tid men nu äntligen är den klar. Ja, nästan. Det tråkiga är kvar – att fästa alla trådar… Sarkastisk

Filten är i alla fall precis så stor att den täcker ytan i en spjälsäng, så den är perfekt både som filt och som överkast. Totalt 11 nystan av järbo tropik-garn gick det åt, kanonbra garn för sådana här ändamål måste jag säga! Jag älskar verkligen den äppelgröna nyansen. Jag har ett nystan kvar av den, så det kommer nog bli en liten skallra som ser ut som en hantel, Skrattar gillas nog skarpt av pappsen. Inväntar mönster på det från vännen J, får se om jag klarar av det. Virka figurer är inte min grej riktigt, brukar alltid göra något fel, eller frångå mönstret o göra nåt helt annat i slutändan.

Annars går det sin gilla gång här hemma. Tar det så lugnt jag bara kan, känner att förvärkarna kommer väldigt lätt om jag anstränger mig det minsta, så det är bara att gilla läget som Ledin sa… Men allt är bra i magen. Lillfisen växer, har bra hjärtljud och tycker om att styrketräna med livmoderväggen som motstånd.

Eftersom det blir en trollunge till här hemma snart så kommer vi göra en sovrumsrockad. K flyttar in i vårt rum, vi flyttar in i gästrummet och lillfisen kommer att få K’s rum. Nu när det blivit så att jag inte får anstränga mig så börjar vi med att vi byter rum med K och gästrummet får vara så länge. Det är ju ingen jättebrådska att få till lillfisens rum till en början, när det ska matas på nätterna, då kommer han ändå sova i vårt rum. Visst skulle sambon kunna renovera i ordning alla rummen, men jag har verkligen sett fram emot att måla, tapetsera och inreda dem själv, och har det att se fram emot till hösten i stället.

20401307
Tapeten Space blomster från Rusta

Under tiden kan man ju alltid drömma lite. Jag köpte tidigare i år hem några rullar av en tapet på Rusta som vi ska ha som fondvägg i sovrummet. Den heter “space blomster” och gör sig så himla snyggt som fondvägg. När jag bara såg den i affären första gången tyckte jag inte den var något att ha – men efter att ha sett den hos ett par vänner blev jag helt såld. Så himla snygg! Det blir ett av höstprojekten.

I lillfisens rum har jag mer än gärna en fondfägg från Byracka Design, också min goda vän. Kanske blir det “sniglar” eller “brum brum”, vi får se Ler.

sniglar    brum brum

Tapeterna “sniglar” och “brum brum” från Byracka Design.

Nähä… Nu ska jag lägga mig o vila lite. Vi hörs en annan dag! Ler

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar filt du har gjort! Den kommer bli perfekt till bebisen. Och va roligt att göra om och byta rum. Men ta det riktigt lungt nu¨. Kram

    SvaraRadera
  2. HA! Jag vet allt var du sätt den där tapeten =)
    Vilka fina tapeter annars!

    SvaraRadera
  3. Skönt att allt är bra med den lille fisen i magen :-) och så fin filt du virkat! Duktig du är!! Kram och klapp på magen

    SvaraRadera
  4. Ja den där tapeten är ju väldans tjusig må jag säga! :) Och så röstar jag på sniglarna. Lätt.

    SvaraRadera
  5. Jag röstar på sniglarna! ;) Det kan vi säkert ordna på ett ekonomiskt sätt.

    SvaraRadera
  6. Vilket fusk;)
    Jag vill också kunna virka nu!;))
    Jättefin filt till den lilla, härliga färger, blir grymt avundsjuk på er...

    Skönt att allt går bra såhär långt.

    Massa kramar
    Kristina

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag råkade hamna här för att jag sökte på tapeten du skriver om :)
    Jag är jättenyfiken på hur den ser ut på en vägg, så snälla snälla snälla, om du är hemma hos dina vänner igen kan du pleeease ta en bild på deras vägg o sätta ut?? :D

    I övrigt önskar jag dig lycka till med barnet o röstar på brum brum som tapet till dennes rum! :)

    //Johanna

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.