translate

måndag 14 januari 2008

Ångest

Idag ska jag in till jobbet. De ska ha lite möte om hur vi ska jobba framöver när jag börjat i februari. Det är verkligen ångestladdat. Kan inte jag få vara hemma ett år till? Dels ska man splittras från det lilla knytet som man varit med 24 timmar om dygnet o sen ska man jobba på en avdelning som jag bett om att få komma ifrån i över två år... Det är tur att jag har S i alla fall. Hon är den bästa kollegan i världen.
Det blir säkert bra. Hoppas jag. Försöka att inte tänka så mycket på det. Det är bara ett jobb. Ska jobba 75 % så det känns bra. Det blir lite kortare dagar o lite mer tid med lilla L. Och så klart lite mer pengar i lönekuvertet igen efter ett års mammaledighet. Vilket alltid är välkommet.
Men ångesten finns där. Den rör om i magen. Som en orm som slingrar runt därinne och väser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.