translate

onsdag 11 februari 2009

Utmanad!

I går fick jag en award och idag blev jag utmanad! Oj! Idag är det Lena på Byracka Design-bloggen som utmanar mig och följande regler gäller:
"Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar."


Jag tror att jag gjorde denna utmaning för ett tag sedan men det finns ju ofantligt många saker man kan berätta om sig själv! Tokiga och normala.

Då börjar vi!
1)
Jag har ju ändrat kostvanorna rätt rejält sen nyår och går stadigt ner i vikt, men i natt när jag jobbade smällde jag i mig nästan ett helt paket lyxchoklad själv. Men det var ju faktiskt en födelsedagspresent från en kollega. Det är ju ofint att inte visa att man tycker om sin present! Och den var faktiskt extremt god. Så det var värt det. Hade jag inte fått denna utmaning så hade jag hållt tyst om det. Då hade ni gått o trott att jag sköter mig 24-7.

2)
Jag kan sitta i timmar och grejja med foton och andra bilder i Photoshop och Illustrator. Det är så roligt så jag kan knappt sluta. Varför blev jag kemist egentligen? Jag kommer inte ihåg längre!

3)
Jag saknar verkligen mina vänner som bor en bit ifrån mig. Önskar att jag var bättre på att höra av mig oftare och framför allt hade tiden att träffa er oftare.

4)
(Den här hade jag nog med sist jag gjorde en sådan här utmaning, men den är rätt skojig.) Min vänstra stortå är 1 cm längre än min högra vilket får till följd att jag måste ha storlek 38 i skor, fast högerfoten gärna hade nöjt sig med 37. För övrigt hatar jag fötter. Fötter är rätt äckliga.

5)
Jag missbrukar kaffe. I mängder. Nån som har ett bra tips på hur man håller tänderna vita o fina utan att gå o bleka hos tandläkaren? För de borde snart bli missfärgade. Vad kan jag säga. I'm a caffe latte girl.

6)
Jag har gjort 200 situps om dagen i 1,5 månad snart och under det där fettlagret känner jag bulkiga fina stenhårda muskler. Det är nästan så sambon börjar blir lite avundsjuk. Han vill också ha bulkiga magmuskler. Själv nöjer jag mig med en slimmad variant.

7)
Jag säger alltid varje år att "alla hjärtans dag" är ett kommersiellt påhitt och att det är bättre att vara spontan än att ge något till varann denna dag. Ändå förväntar jag mig verkligen varje år att sambon ska ge mig rosor eller liknande. Dubbelmoral? Jag?

8)
Jag har tagit en springnota på piren i Jönköping en gång. På ca 600:-. Det var verkligen inte meningen. Jag var lite lätt på foten (läs lagom tankad) och glömde att jag inte hade betalat. Men jag gjorde ändå rätt för mig och ringde en kompis som var kvar som fick lägga ut! =)

Så där ja!
Så var det ju det här med att skicka vidare! Jag vet att jag skickat den här till några av er förrut så jag utmanar alla som känner sig manade helt enkelt! Sebulba till exempel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.