translate

söndag 2 december 2007

Pyssel & pannkaka. Stövlar & stass.

Det har varit en riktig pysselhelg.

Igår åkte vi med barnen till staden S o inhandlade julpyssel i form av änglar, tomtar, snögubbar o ljusdekoration. Jättesöta grejjer som är lite roligare än de sedvanliga flirtkulor o piprensar-prylarna som man alltid pysslade med när man själv var liten. Som vanligt orkar inte barnen pyssla färdigt - de har ju spring i benen! Så ljusdekoration passade K bra för det går snabbt. Han dekorerade 5 ljus på ca 5 minuter o sen var det dags att göra annat! N o jag satt lite mer o pysslade tillsammans. Riktigt mysigt. Vi sa att vi får ha såna här pysseldagar lite oftare. Inte bara till jul. Åtminstone en gång i kvartalet ska det pysslas bestämde vi. Det är härligt med barnen. Alltid fullt upp. Fulla med idéer. N hade nog önskat lite mer julpyssel men det blir en hel del från den affären i julklapp så det får räcka med det! De fick sin favorit igår kväll i alla fall - pannkakor, vilket inte helt oväntat verkar vara lilla L's favorit också!

Urval av pysslandet

I morgon ska jag ta tag i några lösa trådar. Inhandla färg att färga in mina gardiner, kuddar o soffa med. Inhandla presenter till K's kommande födelsedag och se om jag lyckas hitta ett par svarta stövlar som går över de här förbenade vaderna som är lika stora som Anja Pärsons (om inte större). Man är ju begåvade med starka ben, men hade hellre haft slanka sådana. Minns en gång när jag var på gymmet för några år sedan o skulle träna vadmaskin o gick på den precis efter en av gymmets vältränade herrar. Jag fick höja motståndet med det dubbla. Såg i ögonvrån hur killen flinade. Förstod vad han tänkte - "det där klarar hon aldrig". Jag maxade nästan på maskinen. Sanslöst. Han blev nog smått överraskad. Vet inte hur det kommer sig. Ser man rent genetiskt så har ju både mamma o min mormor (hade) samma ben. I alla fall... Något tips om skoaffär där stövlar till bra pris med plats för stora vader kan finnas? Mottages tacksamt...!

Funderar också över klänning till nyårsbröllopet vi ska på. Klädseln skall vara glitter o glamour med inslag av rött. Ser framför mig en svart elegant klänning med silverglitter i med en röd kant under bysten. Den finns antagligen inte. Mer än i mitt huvud. Tips mottages tacksamt där också. Har en jättefin aftonklänning, vinröd, som KS sydde till mig när vi hade finsittning på högskolan en gång. Men den känns för "brudtärne"-aktig i bröllopssammanhang o jag vill inte se ut som en brudtärna. Hade det bara varit en flott nyårsfest så hade den passat perfekt. Så ska man ju ha matchande skor till detta också. Suck o stön vad december för med sig utgifter. Men det är väl så det är. I vilket fall som helst så ser jag grymt fram emot bröllopet. Bo på hotell o allt också. Barnfria! Lyx! Samt att det är sååå roligt att J&E ska gifta sig!

2 kommentarer:

  1. Jag ska hålla mina ögon öppna efter en snygg klänning, ser jag någon så hojtar jag, angående stövlar så kom jag på att du gör som så att du köper dig ett par, lämnar in dom hos skomakaren så sätter han in en kil så passar dom även på oss med stora vader =)

    SvaraRadera
  2. Mari din moster h är nu eva-Kan inte din kusin ylva sy då elelr är du för sent ute.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.