translate

torsdag 13 december 2007

rääätt gnälligt... Och utmanad....

Puh!
Dubbelpuh!
Idag är det rejält gnälligt på bebisfronten. Vet inte vart jag ska ta vägen snart. Är helt psykiskt utschasad. Hon vill inte sova. Hon vill inte äta. Hon vill inte ha nappen. Hon vill inte vara på golvet. Hon vill inte vara i knät. Bära går ganska bra. Känner att jag brister snart. En och en halv timme kvar till sovdags o jag läääängtar. Just nu försöker F busa med henne. Antar att det är nån tand på G. Svårt att veta.

Det var knappt så vi kom iväg för att lussa med öppna förskolan idag. Det var som tur var enda stunden på dagen hon ville vara på någorlunda bra humör - när vi väl kom dit, för det var ju såklart superskrik o matvägran innan vi skulle gå. Älskar henne sååååååå men man måste få gnälla själv nån gång också.

Så mitt i allt detta blev jag utmanad av Josefin med flygmaskinen. "Regler: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma." Kände att det passade rätt bra idag. Vet ju hur jag ska inleda:

1. Vill ha en snäll dotter som sover o äter som hon ska. Då blir jag också snäll! =)

2. Jag önskar att julen blir fin med ett par minusgrader o lite puder i luften o trevligt med familjen med mat o klappar. Så får juldagen också bli fin så min kära F får en bra dag med grabbarna.

3. Jag hoppas att inskolningen av bebis L på förskolan i januari kommer att gå smärtfritt. För hennes egen del framför allt!

4. Jag önskar att mina arbetsuppgifter kommer att lösa sig till det bättre när jag kommer tillbaka till jobbet. Känns som allt hänger i luften nu o att jag får göra saker för andras skull men inte för min egen. Så tills jag börjar jobba önskar jag dessutom att jag kan koppla bort tankarna o låta det bli som det blir. Bara njuta av tiden som är kvar hemma.

5. Jag önskar att min snart 95-åriga farmor får fortsätta må så bra som hon mår. Jag önskar att jag kunde träffa henne oftare. Men jag tänker ofta på henne så hon finns i mina tankar.

6. Jag önskar att min karriärbana kommer att gå som jag hoppas i framtiden. Känns just nu segt men framöver kan det nog ändras. Egentligen vill jag bara trivas med det jag gör.

7. Jag önskar att jag kunde droppa 12 kg i vikt så är jag nöjd sen. Och det mina vänner bli mitt nyårslöfte. Sen kanske jag inte ska säga att mitt motto alltid har varit "nyårslöften är till för att brytas"... Men på lång sikt så ska nog de där sista kåge-arna försvinna också!

Så ska jag ju då utmana några. Har ju inte så många bloggpolare - Josefin med flygmaskinen har ju utmanat en o annan så jag utmanar Malin o bananaskids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.