translate

söndag 16 december 2007

Låg IQ eller bara ointresserad av att veta?

Måste bara kommentera avsnittet från "Bonde söker fru" där man får se de slutliga paren på sina semestrar. Man blir nästan mörkrädd! Men det är sällan jag skrattar så otroligt mycket åt korkade människor. Jag talar om Karl-Petter o hans val av tjej.

Ursäkta att jag inte citerar exakt...

Del 1:
Linda Isaksson säger: "Ni ska åka till Lissabon!"
Både Karl-Petter o bruden funderar länge o väl. "Är det en stad eller ett land?" "Vart ligger det?"

Del 2:
De anländer till flygplatsen i Lissabon o Karl-Petter ser ut genom fönstret:
Karl-Petter: "De har ju palmer här!"
bruden: "Ja. Det har de kanske här nere" (eller nåt liknande säger hon)
Karl-Petter: "Men det trodde jag inte att de hade i städerna så här."

Del 3:
De sitter på en uteservering o skall äta mat. Genast får de problem med menyn.
Bruden: "Borde de inte ha den på svenska?"
och därefter i en "efterintervju" säger hon: "Det var svårt att förstå menyn för den var på ett annat lands språk. (paus). Alltså det här landets språk. (paus). Men sen upptäckte vi att det stod på engelska också. Så då blev det ju lite lättare. För FISH... det är ju fisk. (paus). Så jag tog kött!"
När de sedan sitter o äter - nötkött som de beställt, som vanligast är lite rött när man beställer på restaurang, blir de helt förskräckta båda två över det rosa köttet. "Det här kan man väl inte äta? Kött ska väl inte vara rött eller?"
Hade det varit så att de inte gillar blodigt kött är ju en sak. Men de verkade ju aldrig ha varit med om det...!

Haha... Jag fick mig ett mycket gott skratt i alla fall!

3 kommentarer:

  1. sedan kan man ju fundera på vilka typer som söker kärlek i tv. Eller det kanske bara är jag som inte skulle kunna det...

    SvaraRadera
  2. Touché! haha... Nä fy.. Skulle jag aldrig utsätta mig för. Senaste på G nu såg jag att de skulle hem till Sveriges värsta lortgrisar o hjälpa dem städa upp. Vad är det för folk som vill visa upp sina superäckliga smutsiga hem för hela svenska folket?

    SvaraRadera
  3. Oxfilé och fint nötkött SKA vara rött, nästan blodigt, i mitten, det är då det är bästast! Jag vidhåller att bästa förförarmiddagen är en schysst filé, brynt på sidorna men röd i mitten, serverad med några klyftor potatis, en schysst rejäl sallad med hemgjord dressing, lite rödvinssky och ett glas rött.

    Sen dejtar jag en vegetarian. Eller ja, han äter kyckling och fisk men inget annat kött. Gah.

    Städprogrammet är en snodd idé, ett par brittiska damer som är ganska roliga att titta på. De är passionerade städare, den ena blond med lustiga frisyrer och spacklad á la 60talet, den andra lite mindre "originell" till utseendet. De åker runt till lortgrisar och lär dem städa som edukativ TV-underhållning. Får se om de får fason på det hela i Sverige. Inlånade succékoncept blir ju inte alltid bra - se bara på svenska försöket till Fab5...... =D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.