translate

fredag 30 november 2007

Adventsmys

Ny har det adventspyntats lite här hemma.
Mysigt!
Är så underbart när alla små lampor o lyktor står framme överallt. Man njuter verkligen. Blev dock ingen adventsljusstake i lilla L's rum då en sådan skulle rivits ner direkt av henne. Så där hänger i stället en stor o alldeles bedårande röd julstjärna.

Nu kan höstmörkret fortsätta att försöka ha sin makt över oss - det har den ingenting för. För på ett litet kick har mörkret blivit mysigt igen. Utan mörker hade inte adventsljusen brunnit lika fint.


I morgon bär det av till staden S för att inhandla julpyssel så N o K kan få pyssla lite. Också en mysfaktor.

Försökte få tag på en fotograf idag som kan fotografera lilla L men det var griskört att komma fram där. Hoppas att jag kommer fram på måndag istället. Skulle vara kul att få det gjort innan jul.

Tänkte ge mig på att färga sofftyget också på den blå soffan. Samt några gardiner o kuddar. Hoppas bara att jag lyckas så det inte blir helt åt fanders med allt. Börjar nog med kuddarna o jobbar mig vidare med gardiner o till slut det stora soffprojektet. Kanske kan man få en liten ny touch på hemmet på det sättet...! Önska mig lycka till - I might just need it...
Trevlig helg!

1 kommentar:

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.