translate

tisdag 4 december 2007

Infärgning

Jag kan ju inte direkt påstå att jag blev nöjd.
Med mina gardiner.
De skulle bli röda men är nu mer morotsterracotta.
Inte snyggt.
Inte snyggt alls.
Ökade dessutom dosen för att de skulle bli så röda som möjligt, men icke. Dock ger jag inte upp. Just nu infärgas fyra kuddöverdrag i en vinröd färg. Kanske kan de bli mer röda då när de kommer ut. Hoppas...
Har i alla fall insett att soffan aldrig kommer att bli bra om jag försöker mig på att färga den. Vilket är väldigt synd för jag är såååå trött på den blå färgen. Om den bara var lite mer åt plommon-lila-mörkvinröd - hållet... "Hmmm" tänker några av er. "Du kan ju sy nya överdrag." Men se där har ni fel för det kan jag inte alls. Det skulle antagligen bli katastrof.

Ååååååh, besviken!!!

Får väl ta o köpa ett par gardiner i alla fall då. De morotsterracotta gardinerna kommer nog till använding i alla fall. Hängde ner dem i svärmors butik o där funkar de kanske. Får se om hon vill använda dem.

2 kommentarer:

  1. Ibland kan man behöva färga saker och ting TVÅ gånger för att färgen ska bita till ordentligt...

    Och du? Är det inte en IKEA-soffa du har som är blå? Läste/hörde om nån site på nätet som specialliserat sig på just omklädning av soffor och de skulle ha massa tyg och modeller? Ganska billigt... Surfa på du lilla fröken!

    SvaraRadera
  2. Mmmm, har färgat 2 ggr med. blev något bättre men inte ok.
    Soffan är dessvärre från severins, men ska kolla upp det där..! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.