translate

fredag 26 oktober 2007

Veckan som gått...

Har inte varit så flitig på nätet denna vecka. Därav dagens titel kanske.
En kort sammanfattning är väl att vi gick på öppna förskolan i onsdags jag o bebis L - hon är ju äntligen frisk nu! =) Det var kul att träffa de andra o ta en kopp kaffe. L lekte runt på golvet o tog bollar o klossar från de andra barnen hela tiden.

På eftermiddagen kom min älskade sambo F hem med barnen N o K och tog med mig o bebis L på fika. Det var vår förlovningsdag i onsdags (2 år) så det blev att fira med en god bakelse o kaffe.
I går -torsdag var jag o bebis L iväg i Skara o handlade lite och idag har vi varit i Lidköping i stället. Införskaffat en present till Åsa som fyller 20 år i morgon (F's kusin) - ett presentkort på Systembolaget - bör ju uppskattas nu när hon får gå dit o handla! =D
I morgon kväll ska vi hem till goda vänner o umgås. Ska bli väldigt trevligt o ser mycket fram emot detta!

När jag var på systemet passade jag även på att köpa en flaska rött - Terreno, som jag blev tipsad om av en äkta italiensk herre i Jönköping. Tänkte väl ta den till maten ikväll. Det blir grekiskinspirerad mat - men vaddå - italienskt vin går väl fint ihop med det va?!
Återkommer med hur vinet satt i strupen. Kanske kan det bli en ny favvo, vem vet!

Ett annat projekt jag haft i veckan är att jag har målat väggarna i bebis L's rum så nu är det rosa o fint. Ska "bara" få upp bården också. Urrk... Bårder är det värsta jag vet... Tapetserar hellre ett helt rum. Får se om F kan hjälpa mig i helgen. Enklare om man är 2.

Och vad jag misslyckats med denna vecka? Har ätit nötkött två gånger. Ja, visst är jag duktig o principfast??!! (läs inlägg om att just äta nöttkött nedan...)

1 kommentar:

  1. haha ja vilken karaktär ;) Kul att du fått målat i Leias rum nu, måste jag komma och inspektera! kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.