translate

måndag 27 juli 2009

Mina favoritpyssel! Del 3

I del 3 av mina favoritpyssel under året tänkte jag visa hur jag skapat lite ordning och reda. Både rent platsmässigt men även ordning för ögat...! Först ut är klädkammaren. Tyvärr har jag ingen "före"-bild här för jag skämdes över hur det såg ut och ville inte ta en...! Men det gick alltså inte ens att gå in i klädkammaren innan jag städade upp...
Med lite skoförvaring från IKEA och foderkorgar fick skor och halsdukar/mössor sina självklara platser.
Jag plockade bort dörrarna på garderoberna. Två garderober gick åt till ytterkläder och ytterligare lite skor. En garderob fick bli lillans och två stycken till handdukar och lakan.
Här ser ni också dörren in till klädkammaren när den precis blivit målad en gång (den färdiga dörren ser ni i inlägget "mina favoritpyssel del 1") I näste skede skall jag även måla och tapetsera här inne. Mattor har kommit till sedan bilderna togs.

Här är vårt kök. Ett ekkök från Vedum. Dessvärre tyckte förra ägaren att det passade galant med furupanel till. För oss har det bara känts ofantligt rörigt och för mycket. Så....
...vi målade bröstpanelen med vit lasyr. Det kändes genast mer harmoniskt och rymligt. (och ja, taket kommer också att målas!)

I morgon tänkte jag visa lite second handköp och hur jag gjort gamla prylar användbara igen!

2 kommentarer:

  1. Sv: Lite öm är man men tur i oturen, hade varit värre om det varit huvudet.

    Skönt att ha bra förvaring.
    Blir så stor skillnad när man målar över furun!, så mycket snyggare:)

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Köket är ju den största förändringen! Sååå mycket bättre vitmålad!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.