translate

torsdag 1 november 2007

Media o politiker... suck....

I det stora perspektivet Sverige pratas det nu en hel del om moderaternas statssekreterare Ulrica Schenström och TV4's Anders Pihlblads krognota. Vet inte vad jag ska säga... OJ! De söp för 945:- på krogen. Allvarligt - vem har inte gjort det? Delat på två dessutom blir det knappt 500:-. Nu hade hon visst jour och då kan jag absolut hålla med om att det kanske inte var ett smart drag av fröken statssekreterare. Men nu för tiden känns det som om media ska ta upp alla privata affärer som politikerna sysslar med och ibland - kanske inte alltid - men för det mesta - känns det lite onödigt och tjatigt. Visst - o ena sidan är de folkvalda o skall sköta sitt jobb - men det jag menar är att media borde sätta fokus på lite viktiga saker än vad politikerna dricker när de är på krogen. Media har ju makten i Sverige o har ju förmågan att kunna påverka politiker i många frågor. Men sånt här är bara tröttsamt... Det är hela tiden bara en häxjakt på politikerna. Sen kan man ju fråga sig om TV4 ville sätta dit henne? En politisk reporter som bjussar en politiker på sprit. Hmmm... Sätt fokus på honom istället...

I det lilla perspektivet - i vår kommun, var det kommunfullmäktigemöte i tisdags. Där blev det närapå klart (ja, jag säger närapå för det är inte klubbat än men till 99% klart) att de skall lägga ner högstadiet på vår ort. Det är rent ut sagt för j*vligt och jag hoppas att det blir en opinion mot detta. Så många barn som tillkommit på orten de senaste åren så kommer ju skolan vara tokfull om några år o verkligen behövas. Bara för att det är lite mindre nu ett par år så kan man inte gå o lägga ner ett helt högstadie. Förbannad är bara förnamnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.