translate

fredag 26 juni 2009

Då var dagen här...





Jag blev inte jätteförvånad när jag i morse låg och drog mig i sängen med klockradion igång, då de sa orden "Michael Jackson är död". Jag har aldrig varit av den övertygelsen att han skulle leva ett långt liv. Faktum är att vi bara för några veckor sedan diskuterade när den dagen skulle inträffa och att det då skulle göras åtskilliga filmer, biografier etc om kungen av pop. Men jag trodde inte att det skulle vara den nyheten som skulle möta mig nu på morgonen.

Jag är inget stort fan av Jacko men jag har vuxit upp med hans musik och har några skivor i hyllan. Jag var ett större fan när jag var yngre men senare tiden har ju som sagt präglats av alla anklagelser mot honom och vare sig de var sanna eller ej - mannen var inte som oss vanliga. Hela hans liv var egentligen väldigt tragiskt. Kanske mest tragiskt för hans egna barn och de barn som dragits in i hans cirkus (av honom eller deras föräldrar får jag lämna osagt, eftersom jag inte vet).

I vilket fall som helst så sörjer en del av mig den del av Michael Jackson som var så storslagen - nämligen musikern och dansaren Michael Jackson.

Valde till detta inlägg en bild där han faktiskt var väldigt vacker. Vila i frid.
Vad passar väl inte bättre än Michael Jacksons egna "gone too soon".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.