translate

söndag 16 mars 2008

Tillbud


Ja, det heter ju så lite fint om man skadar sig på något vis. Och det gjorde jag igår. Ajajaj. Halva tummen höll på att ryka. Ja, nästan i alla fall.
Lilla L kom in i badrummet i går förmiddag när jag stod o borstade tänderna. Där satte hon igång o röja loss i den smala trådbacksmojjen i badkaret där vi har schampoo- och balsamflaskor mm. Plötsligt stod hon med en rakhyvel i näven (min, så det går inte att skylla på F) varpå jag snabbt som vinden gick fram för att ta den från henne. Det jag inte riktigt räknade med var att hon skulle dra till ordentligt när jag greppade tag om den. Så plötsligt sprutade det en massa blod från min tumme. Jacket blev ca 1 cm brett och 1 cm djupt. Det ni. Härligt!
Kom på mig själv med att skrika AJ! AJ! AJ! Fast jag kände just då ingen som helst smärta men jag såg ju hur jäkla ont det gjorde med den stora glipan och blodet. F kom springande o undrade vad som stod på. Han tog hand om lilla L som jag vid det här laget hade skrämt upp ordentligt med mitt ylande. Efter en stund ropade F o frågade om jag behövde sy. Men jag kom fram till att det inte behövdes. Jacket gick snett in o inte ner mot benet så det gick att "trycka tillbaka" huden över tummen och sen sätta på ett plåster hårt. Det slutade blöda ganska snabbt också för den delen.
I allafall är jag väldigt glad över att det var jag som blev skadad o inte lilla L. Usch vad snabbt det kan hända saker. Och jag som verkligen är noga med att ha barnsäkert hemma. Jag hade gärna blivit tvungen att amputera tummen bara inte hon hade skadat sig. Min lilla plutta L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.