translate

lördag 1 november 2014

Så gör vi ett litet försök igen

Det var en lång period som jag inte saknade bloggen. Där den istället växte som en cancersvulst framför mig med en massa måsten. Det fanns så mycket måsten just då, med företaget, småbarn och allt annat och just därför fanns inte orken, tiden, glädjen och lyckan till bloggen.
Men på senare tid har jag faktiskt börjat längta lite. För det är något visst med bloggen ändå. Instagram i all ära. Men att då och då få sätta sig ner och författa sin vardag och sina tankar, och inte bara leverera dem som bild - jag tror det är nyttigt. Jag kan tillbringa timmar med att glimta tillbaka på alla de hundratals inlägg som jag gjort genom åren. Vissa år mer aktivt än andra.
Mycket pyssel. Mycket om barnen. Inredning. Fotografier och illustrationer. Det är som en dagbok. Och nu plötsligt känns det som om de senaste två åren är borta.
Nja riktigt så hårt är det ju ändå inte. Det har i stället östs bilder på instagram. Det kommer det fortsätta göra också. Men då och då - och förhoppningsvis mer och mer ofta - så kommer det ett blogginlägg också.

Mina intressen är väl ungefär de samma - till skillnad från en sak: Jag tränar nu mer styrketräning med fria vikter 4-5 ggr i veckan. Det tillsammans med en sakta men stadig viktnedgång kommer förmodligen ta mycket plats här. Mindre företag, mindre inredning - mer styrketräning! Förhoppningsvis kanske jag kommer igång med lite pyssel och DIY's. Vi får se. Vi skyndar långsamt... Och så till slut... Lite bilder. ;)

Lilla jag

Lite armjämförelse

ryggen från mars till nu

Våren 2013 och nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.