translate

söndag 2 november 2014

Min nya passion...

Att må bra. Bli stark. Orka både psykiskt och fysiskt. För ett år sedan var jag långt från just det. Jag var totalt orkeslös. Ofta ont i nacke och huvud. Somnade för natten vid sjutiden på kvällarna. 
Det var helt enkelt då jag bestämde mig för att ändra på saker och ting. Jag började styrketräna i mars i år. I början kämpade jag tappert i maskinerna på lokala gymmet, men efter ett tag övergick jag nästan helt på fria vikter och jag ångrar inte en sekund. Jag mår tusen gånger bättre idag än för ett år sedan. Jag tränar i regel 4-5 ggr i veckan. Genom träningen har jag också lärt känna likasinnade och några av dem har kommit att bli riktigt nära vänner. Jag ångrar aldrig den dagen jag bestämde mig. Det är en av de bästa dagarna i mitt liv. Och bland de bästa bieffekterna är att jag orkar leka och busa m mina barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.