translate

tisdag 28 december 2010

Årets nyord 2010

Så har det blivit dags för mitt återkommande inlägg som jag gör varje år, där jag listar 2010 års Nyord. Självklart tar jag som vanligt upp de nyord som jag skrev föregående år!

Årets nyord 2010 för mig blev:
Wikileaks
(Ingen har väl undgått Julian Assange's kokande gryta med smaskig info om världspolitiken. Ingen har heller undgått hans tramp i rättvisans klaver vad gäller tolkningen av en kvinnas nej.)
Köttklister
(jo, kött klistras ihop o säljs i butik. Dock inte med vanligt klister. Ofarligt, men frågan är varför? Näää, kan ni så köp rekorderligt närproducerat kött i stället).
Ipad
(Den nya sortens dator som känns lite som en blandning mellan iphone och laptop. Jag har inte riktigt insett vad som är fördelen med den gentemot de andra, men den är säkert kanon, de som har den verkar nöjda).


Förra årets nyord 2009:
Twittra
Svininfluensa
Obamarama

2008 års nyord:
Bloggpaus
FRA
Finanssmälta

2007 års nyord:
Facebook
Foppatoffel
Klimatsmart


Vilka är årets nyord för dig?

3 kommentarer:

  1. Köttklister var nytt för mig, det låter ju heltokigt. Man får väl snart ha en egen gris i uthuset för att veta att man äter ordentligt kött.

    SvaraRadera
  2. Alla olika uttryck för snöstorm, som terrorväder o.d, det har varit nya ord för mig! Och för all del de orden du skrev här. :-) Kram!

    SvaraRadera
  3. Vill du vara med och tävla om Massa nagel lack och annat roligt till naglarna så ta en titt in på min blogg.. (: http://emeliewingren.blogg.se

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.