translate

söndag 5 december 2010

Julstrumpor

Inte är man så upptagen att man aldrig hinner julpyssla – och blogga om det! :) Det är så mysigt att fixa lite inför julen. Tyckte att det var dags för barnen att få varsin riktigt fin julsocka i år. De har haft varsin tidigare år också i röd filt, men jag blev aldrig nöjd med dem då de fick för smalt skaft. Nu har jag gjort den första. Namnet ska till (så de blir mer personliga).

Den vackra spetsen längst upp på sockan virkades en gång i tiden av min gammelmormor, som gick bort 1978, det år jag föddes. Det känns verkligen roligt att få ge vidare ett sådant arv. Att veta att en gång i tiden satt det en kvinna och virkade detta. En kvinna som gav liv till min mormor, som i sin tur gav liv till min mamma osv.

JULSOCKA

Tyget inkl foder är köpt på IKEA och den röda rosetten m vita prickar har jag gjort av ett band jag beställde från Panduro.

När de alla är helt klara kommer ett nytt inlägg. Det är ju ett par  veckor kvar till jul, så vi får se när de alla är färdiga :)

1 kommentar:

  1. Åh, så fina! Så duktig du är gumman! Tack för ett trevligt samtal innan, alltid lika kul att höra din röst! :-) För att inte tala om hur kul det är att träffas! Bamsekramar till dig!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.