translate

tisdag 18 november 2008

Minns tillbaka

För två år sedan var jag höggravid.
Jag hade lite drygt 3 veckor kvar till BF och dagen innan hade jag gått hem från jobbet på mammaledighet. Jag hade gott om tid till julbak, komma ner i varv och förbereda mig inför den största stunden i mitt liv. På kvällen nattade vi som vanligt mina älskade bonusbarn, satt och pratade någon timme och sen gick vi o la oss. Jag var bra trött på kvällarna och hade den där foglossningen som man inte önskar någon. Men den här dagen gjorde det inte så mycket. För nu var jag bara hemma för att invänta den där underbara varelsen som låg o sparkade i min mage.
Klockan 5 på morgonen dagen efter vaknade jag. Lite kissnödig. Lite lite blött i trosorna... Hade jag kissat på mig i sömnen? Gud så pinsamt. Ställde mig upp.
SPLOSH! SPLASH! SWOSCH!
Fredrik satte sig upp som en ninja i sängen.
Det var dags. Vattnet hade gått.
Ca 36 timmar senare höll jag dig i min famn.
På torsdag är det din dag. Din 2-årsdag. Då ska mamma skriva ett ordentligt inlägg om dig, dina eskapader och framsteg i livet. Jag älskar dig min lilla prinsessa. Du är mitt allt!
Nyfödd. Endast några minuter gammal.



4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att läsa. Underbara bilder! :) Väntar vårat första till våren. Längtar så...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, ville bara säga tack för att du tog dig tid att rösta. ;)
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Va gosigt! Vi befinner oss verkligen i samma stadium i livet. Om några veckor fyller jag 30 och min lilla sesa blir 2 i början av december :-) Även hon kom oplanerat fort! Fina bilder! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Gud vilka fina bilder och vad härlig.. blir helt varm!!!
    Hoppas att du har haft en härlig dag och får en jätte mysig tisdagskväll!
    Kramis

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.