translate

tisdag 25 november 2008

Som i Allers...

fast hos mig...
... nu ska jag nu berätta. Håll i er. Några få tricks som ni någon gång kommer att ha glädje av. Jag känner mig som värsta pensio-tanten som skriver en insändare till Allers. Men det här är bra. Riktigt bra:
  • Jag lovar att ni alla som gjort knäck eller annat i de där miniformarna svurit över att de bara åker kana över plåten. Nu finns det ett stopp på det hela. Smöra plåten så står de förbaskade formarna still. Hur svårt var det att komma på själv?
  • Om du tappat något värdefullt typ ett örhänge på golvet - ta fram dammsugaren. Sätt en nylonstrumpa över röret och dammsug på golvet.
  • Om man bränner fast i kastrullen, t ex sås. Så ta en sockerbit och gnugga så släpper det.

Sen har vi något som borde användas på jobbet. Ni som är kollegor till mig förstår vad jag talar om:

  • Fula ränder av kaffe och te på porslin gnuggas lätt bort med lite salt.

3 kommentarer:

  1. HAHA!!
    Klockrent Allersbruttan!

    SvaraRadera
  2. Hahah men gud så bra!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. tänkte bara titta in och önska en härlig onsdagskväll!
    kramis

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.