translate

torsdag 31 juli 2008

Eftertanke, hopp och tacksamhet


Ibland fångas man upp av händelser kring en som leder till eftertanke och får en att inse hur lyckligt lottad man är och att man aldrig aldrig skall ta saker för givet. Självklart är Arbogamorden en sådan sak men när någonting i ens närhet händer så bär man det med sig i tankarna länge... och ofta. Jag pratade igår med en vän som har en son i min lilla L's ålder. Han skadade sig väldigt illa för ett par veckor sedan och de har en lång väg framför sig. Psykiskt är de starka. De är så otroligt trygga och lugna människor. Jag tänker på dem väldigt mycket. Tänker på min lilla L. Det kunde lika gärna ha hänt oss. Tankarna går varje dag till deras lille son och jag tror och hoppas att han snart är hemma och leker som vanligt.

Är det förresten någon som vet vad skalbaggen ovan heter? Är ca 4 cm lång. Sambon hittade den i en hallonbuske hos svärföräldrarna.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Är tämligen övertygad om att det
    är en ekbock. Den kan bli 5cm lång
    och allt stämmer med de långa
    spröten och "kroppsformen".
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.