translate

lördag 9 februari 2008

TREA NOLLA

Japp.
Då har det hänt.
Jag har trätt över. Jag är nu officiellt närmare 40 än 20.
Jag är per definition en medelålders kvinna.
Jag är inte längre 20+.
Ja... Ni hajjar. Jag är 30.

Det var 18 år sedan jag fick min första mens.
Det var 18 år sedan jag gick på NKOTB-koncert, 2 ggr samma år.
Det var 16 år sedan jag var på språkresa.
Det var 16 år sedan jag drack mig berusad för första gången.
Det var 14 år sedan jag inträdde vuxenlivet (med finare ord).
Det var 12 år sedan jag fyllde arton.
Det var 10 år sedan jag fyllde 20 - och jag får fortfarande VARJE GÅNG visa leg på bolaget -även om jag har med mig barnvagn.

Japp. Jag är gammal. Men kanske visare på samma gång! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.