translate

måndag 18 februari 2008

Romantik i Västervik



Ja det var dit den hemliga resan gick! Med helt fantastiskt väder hela helgen. Innan incheckningen traskade vi runt lite i staden o kikade och åt lunch och vi gick en sväng på slottsruinen o tittade.

F hade ordnat ett väldigt tjusigt rum på ett hotell med en stor superskön säng med helt underbart mjuka lakan.

När vi kom upp på rummet hade han ordnat så där stod en flaska champagne på kylning och choklad, melon o andra frukter. Såååå himla schysst. Vi kittade snabbt på oss de goa badrockarna o badtofflorna som de hade lagt fram åt oss. I badrummet kunde man bada bubbelbad så det gjorde vi ju självklart. Sen hade vi även en härlig eftermiddag på våningens relaxavdelning med bubbelpool, bastu, relax i strandstolar med iskyld country lane i glasen. Jag mådde som en prinsessa!

Lördag kväll bjöds det en lyxig fyrarättersmiddag vid restaurangens bästa bord.
förrätt nr 1: Rödspätta med grönsaker med en fantastik vinegrett på. Vitt vin till.
förrätt nr 2: Hallonsorbet toppad med absolut citronvodka. Grappa till.
Huvudrätt: Ankbröst med champinjoner, sauterade grönsaker o päron och nån slags rösti till. rött vin till det.
Efterrätt: Fruktig coccosglas. Ljust dessertvin till.

Dessvärre fick jag en släng av lilla L's virus och när vi närmade oss huvudrätten mådde jag rätt illa och fick inte ner en enda bit av huvudrätten. F gjorde sitt bästa genom att äta för två så att det såg ut som att jag hade ätit min mat. Vilken kärleksförklaring! Till efterrätten började jag känna mig lite bättre igen och jag lyckades äta igen. För jäkla tråkigt att jag skulle hoppas huvudrätten som så här i efterhand hade smakat sååååå utsökt. Stackars F blev jättemätt så vi var båda ganska sega efter maten och kilade därför upp på rummet igen. Vi hade väl egentligen tänkt oss en sväng i baren o sitta i de fina skinnsofforna o njuta whiskey o sånt. Men istället blev det en inte alltför dum kväll i sängen med lite melodivestival o mys. Och sen sov vi hur skönt som helst o drog oss i sängen tills det var dags att gå ner o äta av hotellets frukost som var så bra som hotellfrukostar alltid är!

En sväng till runt i staden hann det bli innan vi åkte vidare igen. På vägen hem till mina föräldrar svängde vi dock in vid katthult. Har många gånger sagt att man ska in o kolla på "Emils" hus så nu blev det så. Verkligen idylliskt.

På eftermiddagen någon gång svängde vi in i staden J för att hämta lilla L. Fick en jättelång gosig kram. Hon hade haft det sååå bra hos mormor o morfar o hade nog inte ens märkt att vi var borta!

Helgen var verkligen kanon o det var verkligen något vi behövde. Synd som sagt att jag blev lite dålig. Men större delen av helgen påverkades inte av det som tur var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.