translate

onsdag 23 januari 2013

Nystart på jobbet och en fasligt massa vabbande

I september skolade vi in sonen på förskolan. Jag passade på att ta tjänstledigt fram till årsskiftet från mitt vanliga jobb som kemist för att hjälpa sambon i bageriet. Det var riktigt roligt att få vara med i produktionen. Annars sköter jag allt det administrativa i bakandet (bokföring, inköp, fakturering osv). Men efter årsskiftet har jag alltså börjat på mitt "vanliga" jobb igen. Det har hänt helt galet mycket sen jag gick hem på mammaledigheten. Nya system att jobba i, nya lokaler och en hel del ny personal. Det känns roligt och inspirerande att komma tillbaka. Men... sonen har varit sjuk i princip hela tiden sedan slutet av november nu. Virus på virus med långvarig feber och hosta, och mitt i allt även halsfluss som vi fick medicinera med kåvepenin i två omgångar för att bli av med. Nu har han åkt på ett virus igen och har nu varit hemma en vecka och har fortfarande feber. Tradigt. Tycker så synd om honom. Visst är det så att barnen ska bygga upp sitt immunförsvar och är sjuka mycket i början av förskoletiden, men nu har det varit för mycket. Jag hann jobba i 1,5 vecka  innan det var dags att gå hem och vabba igen.

Nu hoppas jag verkligen att det är sista svängen på ett tag. Tyvärr vet man ju att flunsan har tågat in på orten mer och mer men får hoppas att vi åtminstone klarar oss från den.

Idag var det väldans kallt ute.-14 grader. Brrrr!! Klart som korvspad att kaffet tar slut då också.

Nä, nu var det färdiggnällt här för idag. Over and out! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.