translate

torsdag 17 januari 2013

Nya tider!

Ska vi göra slut med det gamla och börja om lite på nytt igen? :)
Jag har varit fasansfullt dålig på att blogga, helt galet dålig, under en ganska lång tid. Det blir så ibland. Man tappar lusten och ju längre tiden går desto mindre motiverad blir man att göra ett inlägg, för vad ska man skriva? En uppdatering på sisådär senaste året? Där tappar man lusten direkt, eller hur?

Jag gillar att blogga. Jag gillar min blogg. Den är ett arkiv av saker jag gjort, pysslat och minnen från Leias uppväxt, framförallt. Det vore ju synd om Viggo inte får vara en del av det. Eller bageriet eller övriga familjen, eller framtida pyssel som jag kommer göra. Så nu tycker jag att vi kör vidare där vi slutade, men utan att uppdatera en väldans massa. Nu är det 2013 och som alla andra kan man ju göra en nystart. Lite klyschigt kanske men so what? Funkar det så gör det. Och det skulle vara himlans roligt om ni lämnade någon kommentar nån gång ibland när ni vill och orkar, så jag vet att ni (fortfarande) läser :)

Jag bara måste, innan jag avslutar detta inlägg, tipsa er om en helt underbar bloggerska som köper fasansfulla outfits för en dollar och syr om dem till riktigt snygga kläder (oftast). Refashionista heter bloggen och jag hittade dit genom Pinterest (som förövrigt är paradiset på jorden...eller internet). Hon är dessutom jäkligt rolig. Hon skriver underhållande och hennes "före"-bilder är alltid lika underbara.
Här kommer ett litet smakprov från hennes alster före och efter:

Före och efter. Bilderna lånade från Refashionista!
Klicka er dit, det är så värt det :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.