translate

torsdag 29 mars 2012

Sovrum

Kan inte bestämma mig, fast egentligen har jag nog gjort det.

Vi har hela tiden sagt att det rum som får bli Viggos är det rum som idag är gästrum/allt-i-allo-rum (ja, det där rummet där saker hamnar som inte har någon given plats). Men nu funderar jag över om inte vi ska ha det rummet i stället och Viggo får vårt. Rummet är det minsta här hemma och vi behöver ju bara ha en säng och två nattygsbord. Viggo däremot kommer leka på golvet en hel del och golvet i gästrummet är för det mesta kallt, då det är i hörnet på huset och står på en pelare (alltså “utetemperatur” under det). Dessutom är det ett platsbyggt skrivbord i vårt rumt – som han kommer ha mer nytta av än vi. Jag använder det ibland när jag ska sy – men come on – hur ofta är det på en skala? Typ aldrig. Just nu tjänstgör det som skötbord dessutom.

Detta betyder ju dock att det plötsligt blir två rum som ska fixas i stället för ett…. Men egentligen är det lite färg på väggarna bara och kanske en fondtapet i ena rummet, det går ju rätt fort när man väl gör det. Viggos rum kan man fylla vartefter med det som ska dit. Han är ju trots allt bara 9 månader och vem är det som bryr sig – mamma mest… Ler

 

Nu ska jag få iväg lillan till förskolan och dra en repa till stan för att göra lite ärenden.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.