translate

onsdag 28 mars 2012

Bread said Fred

Lite bilder på finfina surdegsbröden i vårt bageri Änglaspis.
Många undrar hur man får ihop det m viktnedgång samtidigt som man har en massa gott bröd o fika i samma hus som man bor. Ja, det är kanske inte alltid lätt, men det går rätt bra att hålla sig från sötsakerna. Det som är så bra m brödet är att det faktiskt räcker m en skiva för att bli mätt. Surdegsbrödet mättar otroligt mkt mer än "vanligt" bröd. Jag försöker även hålla mig till råg/fullkornsbröden när jag väl äter bröd, det är inte varje dag men ibland.
Jag tror inte på att ha förbud i kosten. Det handlar om att hitta en balans och något jag kan tillämpa resten av livet.
Och det får ta den tid det tar. Psyket ska hänga m vikten, annars blir det svårt att hålla den i slutändan. :)

Imorgon är det förresten biggest loser-finalen! :)
Nu - sova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.