translate

måndag 20 oktober 2008

Birro

Det har varit mycket Marcus Birro i etern nu på sistone.
Han sitter som bisittare hos Ekdahl och där befann sig i förra veckan den väl omtalade och omdiskuterade Katrin (fd Schulman) Zytomierska som fick utstå en debatt om sina uttalanden om IDOL:erna i TV400. Tänker inte skriva mer om henne, det är helt enkelt inte värt det.

Det jag tänker skriva om är Birro. För i lördags var han åter igen med i TV, hos Tilde De Paula i nyhetsmorgon, där han så öppet och sårbart berättade om sin och hans Jonnas sorg över de två barn de förlorat och den glädje/skräck över det barn de väntar.

Han har ordets gåva, så väl i tal som skrift. Man rycks med och lyssnar, tänker. Plockade i dag åter igen fram en av mina favoritböcker, all time: Alla djävulska främlingar. Vet inte hur många gånger jag läst den. Tänkte i alla fall läsa den igen och vill verkligen tipsa er alla om Marcus Birros böcker.

Sen hoppas jag att allt går bra för Birro och Janna och deras Mini.

Vill ni följa honom så tycker jag att ni ska läsa hans blogg, det gör jag!
---------
Uppdatering torsdagen den 23 oktober:
Birro har lagt ner sitt skrivande på bloggen efter en fruktansvärd kommentar från en läsare. Det är hemskt att det finns såna människor som kan skriva så hemska ord. Jag förstår Birro, att han ger upp sitt skrivande, men det är för jävligt att det ska vara så.

2 kommentarer:

  1. Ojjjjj vad konstigt!! Så du är kompis Frida! Vad världen är lite egentligen!!
    Hoppas att du har haft en mysig tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ah äntligen en förklaring till hur birro blev inblandad i det hela, jag har inte sett nåt av de aktuella programmen och har lite missat hur konflikten mellan de två uppkom....

    SvaraRadera

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.