translate

torsdag 5 april 2012

Gästrummet ett minne “blått”

Som jag nämnt tidigare så har jag planerat att måla om gästrummet så vi kan ha det som sovrum och Viggo får vårt rum i stället. Så i lördags röjde jag ut precis allt ur rummet (så mycket grejjer, allt från gymnasiebetyg, barncyklar, madrasser, karaokemaskin, drickaback till böcker och leksaker. Puh! Bara grejen att forsla sakerna vidare till nya platser….! Väl gjort så fick jag måla tre gånger med färgen tills det hade täckt ordentligt. Vi hade en massa vit färg över sedan tidigare, och även roller och pensel fanns hemma för ändamålet.

När allt hade torkat så hade jag ju kunnat sluta där, men då bestämde jag mig för att (på egen hand) böka in vår säng också. Lite jobbigt att flytta en 160 cm bred säng själv – men vill man så går det Ler - så när kvällen kom kunde vi sova i vårt nya rum. Det kvarstår att tapetsera en fondvägg bakom sängen, men då jag inte riktigt bestämt mot vilken vägg sängen slutligen ska stå så får det vänta. Förmodligen blir det tapeten space flower från Rusta som får pryda väggen. I och med detta har jag också kunnat få in lite barnvänligt i Viggos nya rum. Han sover fortfarande hos på nätterna dock.

 

Allt som allt kostade kalaset NOLL kronor! Jag gillar såna kalas!

 

Före… Tråkigt blått och väldigt stökigt…

fore

Efter… Vitt och fräscht!!

efter

Så kanske blir det denna tapet från Rusta som fondvägg?

20401307

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.