translate

lördag 9 juli 2011

Pyssel: Bebismössor!

Vi har landat ganska bra här hemma nu. Lillkillen är så duktig och har börjat helamma sedan i onsdags. I dag tog vi bort sonden på honom. Ett stort framsteg!

En sak som vi insåg ganska snabbt var att hattmåttet på lillen inte riktigt överensstämmer med de bebismössor som vi hade hemma. Han fullkomligt drunknar i dem. Så jag plockade fram några gamla tröjor som jag inte använder längre och sydde ett par mössor till honom. Jättekul och enkelt måste jag säga, tog mig endast 10 minuter att göra en mössa. Fått lite blodad tand så det kommer nog bli ett par mössor till, man måste ju kunna färgmatcha med andra kläder också. Blinkar

IMG_5773

En grönsvart mössa och en svart-vit-randig. Mysiga små mössor till mysig liten kille. Här sitter fortfarande sonden kvar,
men en stund senare drog lilleman ut den själv med sina starka små nypor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett meddelande. Då blir jag glad! :)
Ev. spam och dyl kommer att plockas bort.